Przed założeniem jakiejkolwiek działalności gospodarczej każdy właściciel zastanawia się nad zaletami i wadami danej branży czy popytem na poszczególne produkty i usługi. Dodatkowo, w dzisiejszych czasach należy podjąć także inną, ważną decyzję – czy planujesz otworzyć sklep internetowy, czy stacjonarny. W zależności od wyboru, czeka Cię wiele zadań do wykonania.

Czy jest sens otwierać dziś sklep stacjonarny?

Nie ma się co oszukiwać – znaczna część handlu przeniosła się dziś do wirtualnego świata. W internecie znaleźć można dosłownie wszystko – od artykułów spożywczych, przez kosmetyki, odzież, aż po różnego rodzaju maszyny. W związku z tą tendencją może pojawić się pytanie, czy warto w ogóle otwierać sklep stacjonarny.

Należy jednak wziąć pod uwagę specyficzność e-commerce. Otwórz dowolny portal aukcyjny i wpisz jakiś artykuł, np. bluzka damska. Z pewnością lista wyników będzie liczyła kilkadziesiąt, jeśli nie kilkaset stron do przeglądania. Oznacza to, że na handel internetowy zdecydowało się wiele firm, a więc konkurencja jest znacznie wyższa niż w przypadku sklepu stacjonarnego.

Mimo że koszty utrzymania wirtualnej działalności są niższe niż tradycyjnej, to jednak pieniądze te i tak trzeba byłoby wydać na promocję Twoich produktów. Jednocześnie ze względu na konkurencję, ceny artykułów powinny być nieco niższe.

Jak stworzyć sklep stacjonarny?

Jeśli chodzi o sklep stacjonarny, sprawa ma się zupełnie inaczej. Koszty utrzymania są nieco wyższe, szczególnie dlatego, że niezwykle ważny jest wybór odpowiedniej lokalizacji. Najlepszym miejscem będzie parter lub osobny budynek na często uczęszczanej ulicy. Dzięki temu istnieje największe prawdopodobieństwo, że najwięcej potencjalnych klientów dowie się o istnieniu Twojego sklepu. Oczywiście sama lokalizacja nie wystarczy – należy również zadbać o odpowiednie oznakowanie sklepu oraz jego promocję.

Kwestia marketingu jest bardzo ważna, jednak po pewnym czasie nie wystarczy – musi być ona poparta świetnej jakości asortymentem. Jest to szczególnie ważne w przypadku sklepu z odzieżą używaną. W branży tej łatwo o błąd w kontekście doboru towaru. Dlatego też należy zwrócić szczególną uwagę na to, aby podjąć współpracę z rzetelną hurtownią.

Korzystając z sług naszej hurtowni masz pewność, że wybierasz najwyższej jakości ubrania, czyste i nieuszkodzone. Oferujemy odzież z kategorii cream, co oznacza, że w wielu przypadkach są to artykuły nowe z metkami. Nawet te, które były używane, nie noszą żadnych śladów użytkowania. Dodatkowo są one pozbawione charakterystycznego zapachu używanych ubrań, co z kolei wpływa na atrakcyjność odzieży.

Zanim zaopatrzysz się w asortyment, musisz zastanowić się także, czego potrzebujesz, do kogo kierujesz swoje usługi, a także jak dużą ofertę planujesz zaproponować swoim klientom. Od tego bowiem zależy, jakie zamówienie złożysz.

Jeśli chciałbyś otworzyć niewielki, kameralny sklepik, lepszym rozwiązaniem będą dla Ciebie tzw. miksy. Są to worku z różnego rodzaju ubraniami. W jednej paczce może znajdować się np. kilka par spodni, bluzek, sukienek, kurtek i innych. Dzięki temu możesz stworzyć różnorodny asortyment.

Jeżeli natomiast Twój lokal jest większy i umożliwia ekspozycję większej ilości rzeczy, lepiej wybrać worki z konkretnymi produktami, np. spodniami męskimi, spódniczkami czy dziecięcymi kombinezonami.

Jak wyposażyć lokal?

Kiedy już rozpoczniesz współpracę z odpowiednio wybraną hurtownią odzieży używanej, powinieneś zadbać także o atrakcyjne wyposażenie samego lokalu. Z pewnością wielu z nas pamięta, jak jeszcze niedawno wszystkie lumpeksy wyglądały podobnie – sterty ubrań, wrzuconych do wielkich koszy lub pozawieszane niedbale na wielkich wieszakach.

Dzisiaj na szczęście te czasy minęły i klienci mają nieco wyższe wymagania nawet w przypadku tej branży. Dlatego też, otwierając sklep z odzieżą używaną, zwróć uwagę na sposób ekspozycji towaru oraz jego rozmieszczenie. W zależności od upodobań, możesz kupić estetyczne wieszaki i stworzyć kilka działów, różniących się np. przeznaczeniem ubrań (damskie, męskie, dziecięce), kolorystyką, rodzajem (np. spodnie, spódnice czy bluzki).

Możesz oczywiście skupić się wyłącznie na konkretnych stylizacjach, np. sportowych, eleganckich czy casualowych. Dzięki temu stworzysz ofertę jasno skierowaną do konkretnej grupy odbiorców.

Jeśli więc zastanawiasz się, czy otworzyć sklep z odzieżą używaną oraz jak to zrobić – stwórz własny plan działania, główne cele i zacznij realizować swoje marzenia! Wystarczą Twoje chęci, odpowiednie miejsce, a także współpraca z dobrą hurtownią.

Zamknij